Dag 8 - mitt mellannamn och vad jag tycker om det

Jag har fattat det så att man inte måste göra det i ordning, så det gör jag inte heller.

Jag väljer mitt mellanamn Elenor.
Jag gillar det för just nu har jag två fina Elenor i mitt liv. Eller förlåt. En Elenore och en Eleonor. Alla stavar vi olika men så kan det vara. Jag fick namnet av den enkla anledningen att jag är född på Elenor-dagen. 11 juli. Att sedan min mammas typ bästa kompis dotter, som kom att bli en av mina bästa kompisar också hette så var det ingen som tänkte på. Jag vet inte hur dom tänkte eftersom de gav min bror samma namn som en till i den familjen, dessutom i förnamn båda två. Helt slumpmässigt antar jag?
Elenor känns inte så vanligt, iallafall inte bland 80-taliser.

Wikipedia (för allt som står på Wikipedia är sant enligt oss 80 och 90 talister)

Namnet hade en viss popularitetstopp under 1970- och 1980-talet men har sedan gradvis avtagit i användning. De senaste åren har det legat runt plats 75 på topplistan. 31 december 2005 fanns det totalt 10 940 personer i Sverige med namnet, varav 4 999 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 267 flickor namnet, varav 116 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag: 11 juli, (sedan 1986). - Jag kunde altså ha hetat nåt helt annat verkar det som.




Elenore


Eleonor.

(På wikipedia stavas det Ellinor, så vi stavar altså fel hela bunten)


Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad är det för lista och varför måste du göra den?

2011-03-15 @ 12:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0