Turisten


Igår gick jag och Jakob på en spontan bio. Eller för mig var den spontan, för Jakob inte. Jag gillar att göra saker spontant sa jag. Spontant? sa Jakob, jag sa ju till flera timmar innan (ca 18:30 när bion var 21:30 vi skulle ses 20:30) Vi ser nog lite olika på det där tydligen, eftersom han aldrig planerar nåt mer än ett par timmar frammåt, och det beror på att han inte minns längre än så. Som den gången han och jag skulle till Norge i tre veckor och han ringer dagen innan och frågar om det är idag vi ska åka. Ungefär lite så fungerar han. Menmen, det var inte det detta skulle handla om.
Det skulle handla om en recension av denna filmen, men eftersom jag är sjukt dålig på att göra filmrecensioner så vet jag inte vart detta kommer sluta. I vart fall så hade jag inga speciella förväntningar, kanske att det skulle vara lite högre tempo, så som Angelinas actionfilmer brukar vara, denna var lite långsammare och jag fick inte riktigt grepp om karaktärerna, samt att jag inte fick någon känsla för dom. Jag kände liksom inget för dom direkt. En del av Johnnys komiska sida visades, och det är ju alltid ett plus, jag tycker att han är himla rolig faktiskt. Angelinas roll byggde mest på hur vacker hon är och hur vacker alla män (och kvinnor) tycker hon är (jag är inget undantag) men det kändes lite som hennes enda kvalitet i filmen, hon som brukar vara väldigt bra på att göra massa actionsaker och smarta drag. Handlingen var ganska enkel, Angelina hade en kille som blåste en annan kille på en ringa summa  (700 miljoner pund) nu är hon hårt bevakad för att Scotland Yard vill ha tag på denna kille, såklart vill även den kille som blev blåst det. Angelina greppar tag i random kille, Johnny, på tåget för att lura alla som spanar på henne att detta är Alexander, killen med de 700 miljoner punden, (nu blandar jag vilt mellan skådespelarnas namn och karaktärernas, jag sa ju att jag var usel på detta) De blir kära typ (utan att prata nästan) han grips och resten kan jag tyvärr inte säga . Hyr (eller ladda ner för tusan) och se den, men inte på bio, tycker jag inte. Men nästan allt är vackert, Angelina, Venedig, men tyvärr inte Johnny. Han har visst blivit en tjockis. Det klär honom tyvärr inte.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Johnny Depp tjock!!!! Kan inte tro det. Nu måste jag se den =) Men lyder ditt råd o ser den hemma.

2011-02-10 @ 13:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0