Soppa

Förströr ofta tiden på att läsa recept. Tycker att det är kul att läsa recept, och på blogg.se ´s framsida ligger ju recept på soppa. Jag älskar soppa, både med bara grönsaker eller med grytbitar eller köttfärs i med. Men här är ju inget soppväder direkt. Hade jag vart hemma i Sverige hade jag lagat massa mustiga köttsoppor eller grönsakssoppor. Mimmi gjorde jättegod tomatsoppa en annan gång till mig (jag själv är rätt bra på det med haha även om det brukar bli lite starkt av all vitpeppar :) ) Hittade på butiken idag en vakumförpackad påse med soppgrönsaker. Det kanske det blir någon gång. Det är också gott att mixa rotfrukter lök och sånt så man får en slät soppa, tex potatis och purjolök.

Men det var väl ett tjat om soppor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0