Snusis är ju bara pensionerad

Idag har vart en lugn dag med all rätt. Jag har vart ute på krogen så sällan de sista veckorna så jag har glömt charmen med dagen efter. Denna har ju ibland en tendens att inte vara så charmig, men då och då infaller de charmiga bakisdagarna. Det är då man bara kan ligga ner och ta det lugnt utan att bli rastlös, och man kan äta massa massa. Och att göra små rundor till kylen kan bli et projekt man måste ladda inför i en halvtimma, detta utan att man mår illa bara det att det verkar extremt ansträngade, och lite ansträngande blir det ju när man på vingliga ben beger sig ut för att utforska kylens innehåll. Idag blev det snickers och banan, vilket passade alldeles utmärkt.

Men sen kom den oundvikliga prommenaden till affären och dagens höjdpunkt var att kliva i mjukisbyxorna. De har länge legat orörda i garderoben då det har varit alldeles för hett för sådana benkläder så det var ett kärt återseende att ta på sig dom igen och de verkade glada över att vara tillbaka på sin annars obligatoriska plats, aldrig har de vart så sköna. Men efter en promenad till affären och tillbaka var jag lika varm som när jag hade klänning varje dag under de varmaste dagarna, hade jag haft klänning idag hade min kroppstempetur varit perfekt. Nej mjukbrallan, du åker in i garderoben nån månad till.

Vi har ju ett gäng katter som bor utanför oss i en buske. Det är en ganska stor buske. Jag känner igen några av dom eftersom det är bara ett visst antal katter som hänger i just den busken. En av dem ser ut som Snusis (om jag nu minns helt rätt) den kallar jagt för snusis (nu har jag dock märkt att det finns minst två katter inom samma radie som ser ut som snusis så jag kallar dom båda för det då jag trodde från början att det var samma katt). En annan katt har jag döpt till Fulis. Den är verkligen ful och därav namner. Det är miniliten, svart och jättesmal. Sen lägger den öronen helt platt när man ska hälsa, och det är inte till dens fördel. Idag fotade jag en av Snusisarna.





Så Elenore, om du läser detta så vet du att Snusis inte har trillat av pinnen. Hon följde bara de brittiska pensionärernas val. Att pensionera sig på Malta. Bara det att hon tog ut pensionen lite i förtid.



Random bild på random hus med fin buske på väg till affären.


Ikväll blir det lugnt med film och sova tidigt ( innan 0300 iallafall) med ännu en förhoppning på att rätta till detta med dygnsrytmen.


Kommentarer
Postat av: Elenore

neej jag tror snusis har återuppstått :D

2010-09-05 @ 17:21:57
Postat av: Linn

Vad skönt :) Hon bor iallafall i ovannämnda buske <3

2010-09-05 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0