Friday it is!

Äntligen fredag och helg! Idag har jag jobbat massa.
 Jag kom på att jag hade en lista uppe på bloggen för ett tag sedan där det stod: Säg nåt ingen annan vet om dej. Hm jag hade inget svar då men nåt som jag jag har svårt för som inte så många vet är ansikten. Om jag möter en ny människa kan det ta flera dagar innan jag känner igen personen. Och om jag tittar på någon och sedan tittar bort och försöker se den personen framför mig så är det omöjligt! Detta var ganska jobbigt när jag jobbade på RP och på hotellavdelningen när folk checkade in och sedan lämnade av sina grejer i rummet och kom tillbaka för att äta eller fråga nåt så försökte jag alltid checka in dom igen:p Då kunde de ha vart borta 15 minuter bara. Jag jobbade med en tjej hela måndagen och tisdagen och jag kan inte minnas hur hon såg ut heller. Skulle nog inte känna igen henne om jag mötte henne på stan. Lite pinsamt kan det vara ibland :) Men saker som jag är bra på är nummer och bokstäver. Om man tex får en ny kod till någon sida som bara är en blandning av bokstäver så har jag inga problem att memorera det. Och telefonnummer kan jag hur många som helt och behöver ibland bara höra dom en gång för att minnas det. Men jag minns det ofta bara så länge jag behöver. Selektivt minne :)

Andra saker jag gjort idag: Insett att jag är så dålig på att skriva med vänster hand så jag inte ens kan göra ett rakt streck(fattar inte hur ni vänsterhänta gör, ni är fantastiska). Sett fler folk göra korstecknet på bussen och funderat om jag med ska haka på trenden. Hälsat på mina söt-skabbiga kattungar. Insett att man kan ha ett torsdagsmöte på en fredag. Ätiti en Mars till frukost. Gjort dreads. Fått fredagsfika på jobbet bestående av marshmallows och ostbågar (spelar ingen roll vad det är men man blir glad av ordet fredagsfika) 


Dom är så små och söta så jag vill ta hem dom och bada dom och ge dom mat. Men de skulle säkert klösas och bitas och ge mig någon sjukdom. Jag nöjer mig med att hälsa på dom varje dag.

Ha en fin kväll!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Har du gjort dreads? Inte på dig själv hoppas jag...

2010-10-01 @ 11:10:02
Postat av: Linn

Haha nej jag har inte gjort det skrev bara så för att se om folk läser noggrant och det är ingen annan än du som har frågat så jag antar att folk inte läser så noga =)

2010-10-01 @ 14:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0