Vaskning och inte vaskning

Fredag idag och jobb hela helgen. Känns sådär.

Idag har jag observerat några saker. Jag har märkt att jag vaskar pålägg. Och med det menar jag att jag brukar köpa pålägg til min lunchmacka i charken i butiken utanför jobbet. Jag köper alltid fyra skivor av det jag vill ha. Men jag vet att jag bara kommer äta tre och slänga en. Detta bara för det känns för lite att köpa tre. Men det är många som bara köper tre skivor, det är inget konstigt, om jag bara kunde förmå mig själv att säga tre istället för fyra skulle det underlätta för alla inblandade (jag och han/hon i charken) men istället så kommer ordet fyra ut fast jag tänker säga tre. Jag upptäckte idag också att i charken kan man även köpa vodka. Och absint. Tur att det bara är skinka och ost och sånt jag köper, annars skulle det blir dyrare vaskning. Konstig kombo det sär med att sälja sprit i charken, men inget är ju som hemma här.

Jag upptäckte en annan oroande sak. Jag köpte en liten cola till min lunch macka, men drack bara lite. Det var inte gott. Vad hände? Gillar jag inte cola längre? Jag måste nog börja dricka massa för att lära mig igen. Men när jag skulle gå hem så ville jag inte lämna colan jag drukit så lite av så jag tog med den. Och när jag går där med min öppnade lilla cola ser jag att bussen kommer. Jag springer så fort at jag tappar en tvåeuro och skakar om colan rejält. Och missar bussen. Två euro fattigare, en missad buss och en avslagen, fyra timmar gammal cola. Men jag tog med den hem iallafall. Så nu står den där i kylen och väntar. För visst gillar jag cola?


Kommentarer
Postat av: Michaela

haha va rolig du är! Köp nu 3 skivor nästa gång =)

O KLART du gillar cola =) Du kanske inte var så sugen just då bara =)

Kram

2010-10-13 @ 08:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0