Catfish

Nu har jag äntligen sett Catfish. Lite tråkigt att jag redan sett en dokumentär om filmen samt att jag sett trailern (klicka på bild för att se trailern) massa gånger. Filmen handlar om Nev som blir kontaktad av Abby, en åttaårig konstnär från Michigan. Han får kontakt med henne, hennes mamma och Abbys äldre syster Megan. Megan och Nev inleder en konversation som blir mer och mer intim och de blir kära över internet och telefon. Men ju mer han får veta om familjen ju mer början han tvivla på vad de säger. Han kollar upp saker och börjar undersöka vad som är sant och inte.

Jag gillar filmen och det är nog mest pga Nev huvudpersonen som är så grym! Men jag ångrar att jag såg dokumentären som avslöjar hela filmen så det hade nog vart mer spännande om jag inte gjort det. Jag är tydligen ett fan av dogma filmer för jag gillar alla såna filmer jag sett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0