Jag längtar hem men ändå inte..

Hur ska jag klara mig när jag kommer hem? Det verkar som att det är väldigt svårt att få akassa. Hittade detta på aftonbladet:

"De som jobbat i Norge har det ännu värre. Jag fick min sista slutlön 22 januari. Sedan dess har jag levt på den. Nu tvingas jag snart till socialen. Väntetiden för intyg i Norge är tio veckor. När jag väl får intyget ska det skickas till min svenska a-kassa. Jag och flera andra har gått utan pengar i 20 veckor. Vissa har tvingats sälja en massa ägodelar. Ska det vara så?" Signaturen Arjangdod

=(
Hjälp!

Kommentarer
Postat av: =)

Kanske man skulle stanna i Norge lite till?:P

2009-05-04 @ 23:19:52
Postat av: Ellen

Linn! Finns det inget jobb åt mig i Norge. jag är trött på mitt, jag vill tjäna pengar, inte kämpa för att leva på det lilla jag har. Söker dom på ditt jobb?

2009-05-05 @ 10:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0