En minusdag =(

Ja :) Idag ska jag jobba extra och tjäna lite extra pengar så här i halv-skatts månaden tänkte jag. Så jag offrar gärna min lediga dag och kliver up vid sju. Väl på bussen hittar jag inte mitt busskort. Letar i panik i väskan då jag verkligen vet att jag kollade väskan innan jag gick. Så jag åker en hållplasts och går hem igen. Letar igenom hela lägenheten, det tar ca 2 minuter, skyndar ut för att se om jag hittar det på vägen mellan hem och bussen, men hittar det ingenstans.  Biter ihop för att inte grina när jag tänker på att mitt 10 dagar gamla månadskort på  gymmet som jag köpte för 850 kr ligger tillsammans med busskortet, och att de inte ersätter förlorade kort. Eftersom jag lånat ut alla mina pengar, så hade jag inte ett öre på mitt konto så jag måste in på internetbanken och sätta över pengar. Vid detta lagen är jag redan sen till jobbet. Så jag köpte nytt busskort, det skulle gå ut den 27, så det var ändå bara 10 dagar kvar av det, men det kommer svida mer att köpa ett nytt gymkort idag. Totalt kommer jag spendera 1400 kr på borttappade kort. Mer än vad jag kommer tjäna idag. Fan.

Kommentarer
Postat av: David

Oj! det va vældigt. har aldrig hørt dig sværa :O

2008-11-18 @ 11:50:21
URL: http://somuchfordavve.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh! Vad dumt :(

2008-11-18 @ 16:13:39
URL: http://fridaschubert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0