Dag 9 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Jag har dåliga vanor. Men det är framför allt en dålig vana jag önskar jag inte hade. Och den stavas
S T R E S S. Jag är inte stressad på jobbet, inte alls, jag jobbar snabbt, men det har jag alltid gjort. Jag är mer stressad i vardagen. Det ligger nog tyvärr ganska djupt rotat sen en tid tillbaka.  Som tur är så är jag tillsammans med en av de lugnaste jag mött. Han gör att jag kan slappna av hemma fast det är 1000 saker som måste göras. Och det som måste göras gör vi tillsammans. Bådas ansvar. Och det mesta behövs inte göras nu, nu, nu. Det är ok att göra det lite senare. Det är otroligt skönt. Kanske jag kan börja ta djupa andetag så småningom och inte andas små andetag längst upp i lungorna.

En annan inte lika jobbig ovana är det där med lyset i trappuppgången. Måste tända. Dag som kväll. Det är jobbigt. Speciellt när man flyttar in och ut på andra eller tredje våningen. Då blir det stressigt.

(En klapp på huvudet och en fin röst som säger, Linn det är okej att inte göra något alls ibland)


Kommentarer
Postat av: Michaela

Bra att du har Patric. Det helt ok att ta det lugnt =)

2011-03-15 @ 13:10:33
Postat av: Sara - Mamma till Liam

Du visar aldrig din stress, kankse blir det ännu värre då?! .. bra att ni har det gott tillsammans, det glädjer mig <3

2011-03-16 @ 20:19:54
URL: http://zarat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0