Cykeljakt

Som jag skrev på Facebook tidigare idag så blev min cykel stulen i helgen.
Något som jag är väldigt ledsen för.
Jag visste att det var dumt att ställa den på stationen mellan en lördag och en söndag.
Därför kedjade jag fast den extra noga. Genom ram, ekrar och cykelstället.
Men det hjälpte inte. För i Örebro är det nämligen helt omöjligt att parkera en cykel någonstans förutom hemma på innergården på en helg. Det är som sagt nästan samma sak som att ge bort cykeln.
Det första vi hittade var denna. Mitt lås. Avknipsat. Det såg jag inte imorse när jag skulle hämta den, men nu såg jag det. Och då känns det lite hopplöst. Som att den nu står i en källare, redo för att bli sprayad till oigenkännlighet.
Med hopplöshet, irritation och lite kränkingskänsla i bröstet tog vi iallafall en spanarrunda.
Det var ändå en fin promenad, än om lite sorgsen.
Nu ska bara mamma få veta också.
Hon kommer bli lika ledsen som jag är.

Kommentarer
Postat av: Michaela

hata cykeltjuvar!

2011-05-02 @ 15:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0