Im still here


Hej bloggen och mina fantastiska läsare som fortsätter besöka denna uttorkade blogg.(Den är ju inte lika torr som ministryoftruth.blogg.se som jag ändå hoppfullt besöker med jämna mellanrum)

Mitt liv, mina tankar och mina ideer har levt kvar under denna bloggfria vecka. Jag har dragit igång ett stort trialngeldrama vad det gäller byta av lägenheter då Pontus kompis ska flytta från sin fina tvåa 50 meter härifrån, och jag mer än gärna vill flytta in. Pontus (och min oxå faktiskt) andra kompis har en etta som han vill flytta från och flytta in här. Och han som har tvåan letar efter en etta. Så fint jag har ordnat det. =) Om allt går som jag vill så flyttar vi 1 sep.

Annars har jag bara jobbat och surat över att jag inte kunde gå på PIP, gottat mig över att de som faktiskt är på PIP har sämst väder, och annars har jag bara pendlat till och från Karlskoga. Det är väl det mina dagar mestadelst dår ut på.


Denna underbara bild tog jag på Sibylla i Ludvika (hur gott är det inte med Sibylla!?)
Jag hade hört ryktet innan jag åkte upp till Dalarna (detta är altså från Borlänge Peace and Love resan) att i Dalarna säger de inte gurkmajonäs som vi i övriga Sverige gör. Och detta stämmer tydligen.  Detta fina ord ska uttalas med så mycket dalmål som det går. Och det var ett ledande ord även på festivalen.

Nu är det helg och jag ska nog tillaga en brunch nu, bestående av något onyttigt. Annars ska jag nog bara tvätta en bil idag.


Puss hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0