Betnér manglar inga skämt

Jag har just manglat, jag älskar att mangla. Jag manglade med öppen dörr till källaren utan att  skämmas, och utan att tänka på att klockan var efter tio och att tvättiden var slut. (varför slutar tvättider redan kl 22?) Men jag skämdes en minut senare, när jag upptäckte att jag har tvättat på någon annans tvättid. Johans. Nu vet jag ju inte vem det är och i vilken situation han befinner sig i. Han kanske bara  var hemma just de tre timmarna jag råkade sno från honom. Fan.
   Mangla på norska betyder ju sakna/fattas. Något jag ibland fick höra när jag jobbade i i Norge. Hei! Jag har köpt en vaskemaskin och den manglar ett ben...Hmm,, din tvättmaskin manglar ett ben... Din mobil manglar en laddare. Knepigt det där. Och den svenska betydelsen av  mangel på norska är kaldrulle. Vilket jag oxå hade problem med att förstå. Menmen, det är glömt nu iallafall.
  Innan jag manglade så var jag och helt spontant och kollade på Magnus Betnér på Björnstugan. Pontus och hans kompisar skulle dit och jag hakade på en liten stund. Det ville jag ju bara inte missa. Det var verkligen kul!! Haha! Men om man har en favorit standup komiker måste man väl vara försiktig? Det är ju inte så att man kan åka land och rike runt och se den personen flera gånger, utan man måste ta pauser så den har nytt på lager? Eller? Kör de samma skämt flera gånger? Eller hur funkar det? Jag vet då rakt inte.

Nu har jag åkt hem för att sova.

Och det ska jag göra.. snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0