Att orka och ta sig tid

Vänner

Vänner är för mig det finaste och viktigaste som finns.

Därför försöker jag ta mig tid och orka. Att orka betyder kanske inte alltid att man måste ses, boka in tid, träffas, hänga, festa med mera.För tiden, den försvinner till andra saker.
Det är jobb, pendling, en jäkla massa handlande, matlagande och sen en liten tid att slappna av för att sedan sova och börja om igen. Men att ta sig tid, en timma på ett fik mitt i veckan, kanske ett besök från en långväga vän.

Det är inte jobbigt. Det är en investering av tiden,för båda.
Varje stund man tillbringar blir till ett minne, ett minne man har gemensamt, det som skapar en vänskap.

Jag är inte alltid bra på att hinna ses. Inte alltid råd att åka någonstans. Finns många som är bättre exempel på det än mig. Men när man inte har tiden eller pengarna så finns det andra sätt. Man kan ringa, skicka ett sms för att visa att man finns där. Att man räknar den som sin vän.

Jag har ganska många som jag räknar till mina närmaste. Det är både bra och dåligt. Jag tycker om alla. Men har inte riktigt tid. Då får jag dåligt samvete. Men jag hör av mig. Ofta. Jag vill besöka, men som sagt, där kommer tiden och pengarna in, som inte alltid räcker till. Försöker få in träffar med dom som finns i min närhet rent geografiskt, och till er som är lite längre bort. Jag ska skärpa mig. För det är ni som gör mig till den jag är. Ni är finast!






Don't know what u got til' it's gone.

Kommentarer
Postat av: drömmen

Världens bästa Linn <3

2011-01-11 @ 22:42:49
Postat av: Michaela

Alla har ansvar för att ta sig tid, inte bara du, kom ihåg det =) Kram

2011-01-12 @ 15:23:12
Postat av: Sara - Mamma till Liam <3

<3

2011-01-13 @ 00:04:10
URL: http://zarat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0