Kinnie

Kinnie är maltas egna läsk. Jag hade inte smakat den förrän igår eftersom jag har förstått att den inte är god. Danne, som vill smaka på allt nytt, tyckte att det såg spännande ut och ville gärna, trots våra protester, köpa en när vi väntade på bussen uppe på busstorget i Valetta. Glatt köpte han en Kinnie, och smakade en klunk såg nöjd ut och sedan grinade han väldigt illa. Han spottade och fräste och lämnade drickan vidare till nästa person.

Juryns bedömning: Danne: Den smakar som Schweppes, jag hatar Schweppes. Jag: Det smakar som jag just ha spytt, smakar magsyra.
Vi slängde därför denna läsk i närmsta papperskorg och inte långt efter kom en uteliggare och plockade upp den och såg mycket förvånad och väldigt nöjd över att hitta en nästan ny Kinnie. Kinnien har altså en uppgift; lura turister att köpa skiten så uteliggarna får sin Kinnies. Jag är glad att jag har smakat och att jag inte slösade pengar på det. Riktigt äckligt altså.


Blä


Busstorget i Valetta


Kommentarer
Postat av: Michaela

haha

fast den ser god ut...

2010-10-06 @ 11:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0