Tidigast är väl ingen tid?

Ikväll ska vi först och äta och sedan kolla på fotboll. Kolla på fotboll är väl helt ok, det är ju inte som att kolla på hokey vilket är fantastiskt kul, men det funkar. Jag frågade nyss Pontus vilken tid vi ska träffa dom andra. Vad får jag för svar? Halv åtta tidigast. Tidigast? Vad menas? Allt från halv åtta och frammåt hur länge då? Man kan ju inte mötas på en restaurang halv åtta tidigast. Senast förstår jag. Vi kommer väl stå där från halv åtta och frammåt då.



Mamma och dom.
Läste just i Elins (Elinelin) blogg där hon hade skrivit "sov hemma hos mamma och dom". Precis så säger jag med. Mamma och dom. Låter som vilka lösdrivare som helst som bor i samma hus som mamman. Elins fall liknar mitt. Dom är altså hennes pappa och lillebror. (Nu låter det som jag försöker förklara för folk som läser både min och Elins blogg vad hon egentligen menade, så är inte fallet, tyckte bara att det var kul att vi sa samma, de övriga i hushållet får gå under dom, men mamman får en egen benämning)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Nä, så kan man väl inte säga.... Fick ni vänta länge på dem?

2010-11-03 @ 10:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0