Gah!

Det gick inte riktigt som jag tänkt mej! Packar min fina bikbok väska med bok och filt och ska traska ut  det fina vädret. Kommer ner till brugata och ska ta spårvagnen, det är 8 minuter kvar så jag hinner gå in och köpa en kaffe på 7/11. Trycker såklart fel på kaffemaskinen och trycker på knappen kaffe istället för latte. Tänkte att jag skulle ta lite mjölk i så bli det ju drickbart iallafall. Drar bort koppen, får 90 gradit kaffe på hela handen.Aj! Springer bort till kassan för att hitta servetter, hittar inga servetter! Går tillbaka till kaffemaskinen, trycker på mjölk knappen, kommer en droppe mjölk, trycker en gång till, samma resultat,ska precis trycka en gång till då en kvinna bakom mig surnar till och säger att jag inte får trycka fler gånger och tillkallar personal! Va? Jag ville ju bara ha lite mjölk. Personalen tittar på nedspillda mig, min halvfulla blöra mugg och frågar vad jag gör. Jag ville bara ha lite mjölk, säger jag uppgivet. Han trycker på knappen och det kommer en droppe. Ville du nåt mer? frågar han. Var det all? Tydligen. Betalar för den blöta koppen och kaffet med tre droppar mjölk. Kommer ner till fäsningen. Hela himlen är full med moln. Går upp på fäsningen, dricker upp kaffet på stående fot. Går ner igen. 10 minuter väntetid på spårvagnen. Åker hem.

Det är fint uppe på fästningen, även om det är molningt.

Finner en lösning på solproblemet. Nu lutktar jag solarium. Blä. Ligger hemma nu och väntar på Elin vi ska gå o träna när hon slutar jobba. Hoppas att det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0