Burn Fat, Not Oil

Nyss hemkommen från gymmet, körde ett pass som heter Hög Puls (utan hopp och spring).

När jag kom in i salen och skulle ställa ner min vattenflaska som jag köpt dagen innan,då jag glömde min hemma(Imsdal) minns jag plötsligt att Sats är sponsrade av Imsdal eller nåt sånt. För där nere trängdes en (lika stor som en grekisk) familj av Imsdals flaskor i olika storlekar, men mest vanlig var den som liknade min :S  Aja, jag vet ju vart jag ställde min.  Det var första gången jag var på detta pass på detta centret, men det skulle väl gå bra.  Ledaren var en asiatisk tjej, smal som en tråd och med hår så långt så hon lätt skulle få vara med i en asiatisk skräckfilm. Hon var mycket duktig. Och mycket snabb, mycket mycket snabb. Och alla robotliknande hemmafruar/kontorstjejer/sporttjejer/lattetjejer, ja alla var lika snabba och det verkade ibland som att det var de som hade skapat kombinationerna. Som en stor symmetrisk massa rörde dom sig.
    När jag väl fick fötterna att sammarbeta skulle man ju såklart lägga till stora vevande armrörelser. Och precis när man hade lärt sig det, ja då var det en ny kombination. Jag lyckades ganska bra enligt mina mått, men framför mig stod det två tjejer av den typen man aldrig kan slå. De är långa och vältränade. Oftast inte så smala, men med fasta, jag-har-tränat-hela-livet-och-vart-jag-än-ska-så-cyklar-jag-kroppar. De har axellångt slingat hår och ser sådär sunda ut. Och så kan de varenda rörelse, och kan genomföra de utan att det ser klumpigt ut. MEN idag var det så avancerat att inte ens de hängde med alla gånger, så kändes lite bättre.
   Men det finns ju alltid någon som är sämre, det var en stackars tjej, hon fick inte in en enda rörelse rätt, fel arm,fel ben,fel knä upp och fel håll, och tillslut gav hon upp och verkade köra ett helt eget program. Efter et tag var jag helt torr i halsen och skulle hämta mitt vatten. Tror ni då inte att någon verkar ha tagit min flaska. Och bland alla tvillingarna Imsdal så vågade jag inte chansa till mig en flaska, det blev helt enkelt att köra på, utan vatten.

Efter det passet på 55 minuter gick jag ner och sprang 30 minuter på bandet, mycket skönt. Jag såg en snubbe som gjorde sjukt irriterande saker, men det får bli en annan historia,har redan skrivit för mycket.

På bussen hem åkte jag förbo en sprayad symbol med en cykel - Burn fat, not oil. Vissa skulle faktiskt kunna cykla mer, precis som tjejerna från gymmet !

Kommentarer
Postat av: johanna

Visst är dte kul och studera folk när man tränar!

2009-01-28 @ 22:18:35
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: johanna

är där någon snygg kille , brukar jag glo på honom.... :) Nej, vissa undrar man hur de ens kunnat ta sig till jympasalen ens. folk har säkert åsikter om mig med, men det bjuder jag på..kan man roa någon så är dte kul..ett gott skratt förlänger ju livet =) tack!

2009-01-28 @ 22:30:32
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0