Sova jobb och ledig?

Jag försov mig igår, och min första tanke var hur det var tekniskt möjligt.  Jag hade ställt klockan på 0800, men när jag vaknade 0827 stod alarmaet fortfarande kvar på 0800. Jag funderade kanske i en hel minut, tekniskt fel, eller kanske bara lite defekt. Min andra tanke var att det var en kvart kvar tills bussen skulle gå och att jag fortfarande satt i sängen.  
   Jag gick upp, åt frukost, borstade tänderna, satte upp håret, tog på mig kläder och hade ändå lite tid till godo. I am great! Dessutom hann jag oxå köpa ett nytt busskort..hua!
   Fick lön idag, 13 000 -nånting efter skatt och hyra. Ganska bra, men jag har 36 (!) % i skatt. Måste fixa det på nått sätt :S
Kankse att man ska åka hem i helgen...borde inte tänka så då det är slutet av månaden och man ska samla ihop de sista timmarna s¨å man får mer slantar..Men mamma ringde och pratade om katterna och att det var länge sedan vi varit hemma nu, så då blev man lite homesick så att säga :S MEN! mitt mål är ju att ha minst 200 timmar denna månad och då måste jag se till att få jobba lördag och jobba över på fredag då jag har 'lyxen' (jag tycker det är tråkigt) att sluta kl 15. (Då får man ju inte in lika många timmar i timrapporten)  Jag har redan frågat om jag fick jobba lördag, men de sa att de inte behövde folk, men frågar jag imornn kommer jag säkert att få jobba .. Svårt val.. vara ledig och träffa familjen, eller jobba o få mer pengar...får väl se. Ska prata med Pontus om det, annars har vi ju bestämt att vi åker hem andra helgen i oktober, altså om tre veckor, så det är ju inte alls långt kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0