Strömstad- Torsdag 2/10

Jag och Pontus åkte till Strömstad bara för att banken i Norge inte fattar nåt!  Var inne på banken den 18/9 för att sätta över pengar till Pontus svenska konto och de hjälpte mig att fylla i formuläret. Det skulle bara ta ca 4 dagar. Efter två veckor gick jag till banken för att inget hade skett och får då svar att jag har fyllt i FEL! Men det var ju inte ens jag som fyllde i det :O Så jag var lite arg på dom eftersom vi nu måste ta ut pengarna fysiskt och resa till Sverige för att sätta in dom. Jag sa åt dom att de iallafall kunde ringa och säga att det inte skulle gå igenom så man har en chans att fylla i rätt för nu var det ganska bråttom med pengarna. Och när jag ändå är mest förbannad på dom så har han (en 30 årig kille som tror han är är biffig, men egentligen bara fet, med slingat blont backslick ) mage att säga att 'jag har fina ögon!' Jag vart mer förbannad och drog. Så då var vi tvugna att åka med ca 40 000 i kontanter till Strömstad.
   Tur att det inte är långt (ca 1 h 45 minuter) och att det är så fint i Strömstad. Vi handlade massa mat (billigt kött, 65 kr för 1,2 kg köttfärs :D ) och åt svensk pizza (ok den var inte gjord av en svensk, men det ska den ju heller inte vara :D ) Åh, den var alldeles tunn och underbart god. I Norge är alla pizzor så tjocka, inte alls goda :S.
  Vi gick på bokhandel (tur att jag har en kille som oxå älskar bokhandlar hihi) och köpte böcker, har haft massa längan efter att köpa böcker att läsa, emn det är nog för att alla böcker är på norska så jag kan ändå inte köpa nån här..
 Aja.. det var det som hände den dagen iallafall :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0