Mys och inte mys

Kom hem vid åtta igår och gjorde iordning för filmkväll med Frida, det började ganska bra med att jag själv lyckades koppla in Playstationet, men det var en mindre succè när jag kom fram till att Pontus hade lånat ut dosorna till två killar som inte var hemma :( Så det gick inte så bra. Då knackar det på dörren och där står en granne och ser lite förnulig ut och frågar om han får låna min dammsugare, det får han självklart och jag frågar om han har någon PS3-dosa. Det har han inte men han har ett xbox. Så ca 2 minuter efter fötvivlan så har jag en granne som installerar ett xbox (med dosa ) inne i lägenheten. Alla glada :)
   Sedan gick jag och hämtade Frida och då kom vi på att vi ville ha nåt att äta till fimen. Och Frida hade ju popcorn som man gör i kastrull hemma, perfekt :) Så hon kilade över och hämtade det. Jag sa till Frida att jag aldrig (!) hade lagat popcorn i kastrull, men hon försäkrade mig om att det var busenkelt :D Så vi satte igång med smör och massa korn och hög värme. Sedan satte vi oss och väntade på att det skulle börja poppa. Men det gjorde det inte och jag vet inte hur länge vi satt och snackade innan vi kände att det började lukta bränt :S När vi tog av locket kom det typ förgiftad rök som spred sig i hela lägenheten , och vi kunde inte ens andas :O Så vi fick ställa ut kastrullen och dra till Kiwi och köpa chips, så duktiga var vi på det :p Och lägnheten och allt inne i lägenheten lukade bränt :( (Det lukar fortfarande)
   Men sen hade vi mys med massa ljus och film och chips och cola :) Men sedan när Frida hade gått blev jag stressad och kunde inte somna :( Var vaken till Pontus kom hem vid fyra och somnade inte då heller på ca en timma, och sedan upp vid 8.30 och jobba, så jag känner mig lite seg idag. Hatar när man känner massa stress och ångest och inte kan sova. Känslan sitter kvar än och jag vet inte vad det är som orsakar den :(
   Idag blir det nog ganska lugnt, försöke få jobba imorgon, men det var redan fullt, annars vore det fint med 5 extra timmar.

Fast nu fick jag jobba iallafall :D


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0